Internationella kvinnodagen

Igår var det, som förhoppningsvis bekant, den internationella kvinnodagen. Som den kvinnorättskämpe jag är, så var jag ute på Stockholms gator och gjorde min röst hörd. Eller ja, i alla fall lyssnade på andra som gjorde sina röster hörda.. 
 
Stockholm visade sig från sin finaste vårsida, när jag gick till Mariatorget för att kolla in F! som hade tårtkalas, med intervjusamtal, spoken words och brandtal. 
 
 
feministas acidas spelade peppiga låtar
 
 
Sen intervjuade två unga feminister, några från F!, bra frågor och bra svar. Armina Etmina pratade superbra om intersektionell feminism. Och när hon fick frågan om en utmaning i dagens politik lyfte hon fram att alla partier pratar om människor med ekonomiska termer "Antingen säger dem att invandring är en belastning för samhället, eller så säger dem att invandring är en tillgång till samhället. Men vi kan inte definieras i ekonomiska termer. Vi har ett människovärde" 
 
 
 
Soraya Post höll tal
 
 
Slutligen var det samling vid Slussen för demostration. 
 
 
 
 ♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀♀
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0