Blogg i Turkiet.

Nu sitter jag här på min balkong i Turkiet och funderar på om det är värt att försöka ge sig på att starta upp bloggen igen. Det känns som det vore kul för alla där hemma att läsa lite om hur jag har det, men samtidigt känner jag på mig att dagarna kommer se ganska lika ut och att det snart inte kommer finnas så mycket att skriva om. 

Jag gör ett litet försök i alla fall och hoppas på det bästa. 
 
 
Såhär sitter jag just nu. Jag vet att det är en totalt kass bild, men lite av bakgrunden syns, vilket var syftet med bilden. Detta är utsikten från balkongen, min nya favoritplats. Främst för att här min både ett fungerande kontaktuttag (vilket annars bara finns i badrummet) och bra internettäckning. Så här brukar jag slå mig ner med min dator på kvällen och få lite kontakt med omvärlden.
 
Så hur har jag haft det? Jag skulle kunna sammanfatta de första dagarna med ett ord: "Trött". Jag har aldrig varit såhär trött i hela mitt liv, så fort jag får en ledig stund över så går jag och sover. På nätterna har jag sovit i 9-10 timmar och jag håller ändå på att somna under arbetsdagarna. Jag antar att det beror på allt nytt, många nya intryck och ett helt nytt klimat, som inte är optimalt för en fräknig och rödhyad Jasmine. 

Samtidigt tycker jag att detta verkar vara ett drömställe. Mina kollegor är omtänksamma (förutom att de glömde mig på flygplatsen) och roliga, Bodrum är jättefint och arbetsuppgifterna verkar kul. Just nu längtar jag bara till att jag sätter igång och jobbar på riktigt, så jag kan komma in i mina rutiner och kanske inte känna mig så utmattad hela tiden. Imorgon sätter jag igång med 50 % av mitt arbete på riktigt i alla fall, jag ska nämligen hålla mina första klasser själv på Sunprime Torba. Sjukt nervöst. 
 
Så där. Detta var mitt första inlägg om mitt nya liv i Turkey. Så fort jag känner mig lite piggare så tänkte jag börja ta lite kort och skriva lite mer detaljerat. 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

härligt gumman

2013-06-10 @ 08:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0