Ett lov som börjar lida mot sitt slut.

Nu börjar snart mina tre veckors jullov lida mot sitt slut och det är med blandade känslor som jag tar mitt pick och pack för att bege mig uppåt igen. 
 
När jag åkte hem den 15 december så trodde jag att jag skulle bli rastlös och längta ihjäl mig efter Lillsved på bara några dagar, men konstigt nog så har det varit välbehövligt och skönt att vara hemma så länge. 
 
Jag började lovet med att jobba veckan fram till jul, vilket var överraskande roligt. På Lillsved är det jättekul att ständigt lära sig nya saker av ämnen som man är intresserad av, men samtidigt känner man sig som en nybörjare hela tiden. Det finns så många i klassen som kan allting så mycket bättre och även om det är ens egen utveckling som är huvudsaken så leder det till att man ofta känner sig osäker på sig själv. 
 
Att komma hem och jobba med böcker, någonting som jag gjort det senaste 6 åren och kan utan och innan, är väldigt befriande. Jag får konkret bekräftelse på mitt arbete genom att kunderna visar sin uppskattning, vilket gör att mitt självförtroende växer. 
Nu säger jag inte att jag ångrar min utbildning, inte en enda sekund. Jag vill jobba inom hälsofaktorn och jag är jätteglad att jag fått denna chans. Men det var skönt att komma hem och slippa osäker nybörjarkänslan för en gång skull. 
 
Efter julafton har jag tagit det väldigt lugnt. En typisk dag har spenderats i mina pyjamasbyxor på benen, dunsockar på fötterna och en bra bok i handen. Det har funnits tid för nedvarvning och eftertänksamhet helt enkelt, vilket jag verkligen behövde. 
 
Tre veckor har varit precis lagom tid för jullov. Nu längtar jag efter de gamla rutinerna. Jag längtar till att slippa åka buss i 45 minuter enkelresa, bara för att lyfta lite vikter på gymmet. Jag längtar efter att lära mig nya saker och känna mig mer och mer erfaren för varje dag som går. Nu är det bara ett halvår kvar på utbildningen, sen är jag färdig hälsocoach. Denna termin kommer bli helt fantastisk. Det är jag säker på. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0