Näringslära är kul!

Idag har konstnären (eller dagisbarnet om man så vill) inom mig fått komma fram. På vår näringsläralektion var det pysseldags! Vi skulle förklara B12 och krom på ett A3-papper. Jag och min näringslärakompanjon Micha hittade ett bra sammarbetssätt. Han letade upp fakta och sammanfattade allt på datorn medan jag ritade och skrev fint. Jag klagade inte. 
 
 
Vårt slutliga resultat. Observera att vi tyckte det var viktigt att i
visa att brist på Krom och B12 kan leda till försämrad spermakvalité. 
 
 
Om man käkar en gris och en ko så kommer man få i sig krom. 
 
 
Nu kan ni äntligen andas ut. Alla de sömnlösa nätterna där ni legat vakna och funderat över hur en B12-vitaminmolekyl egentligen ser ut är nu över. Kika bara på vårt papper och ni har svaret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0