Bästa stunden på veckan.

Helgmorgonarna är för mig en av de allra bästa stunderna på veckan. Den ser i stort sett alltid lika dan ut för mig:
 
Jag brukar vakna runt niotiden och bara ligga och dra mig i en halvtimme, minst. När jag känner mig redo för att ta mig an världen så brukar jag stiga upp och göra i ordning frukost. Den förtärs i vardagsrummet framför nyhetsmorgon under några timmar. Ofta sitter jag alldeles själv, men ibland händer det att någon av mina fina sambos gör mig sällskap. 
 
Denna ritual är inte märkvärdig på något sätt och vis. Ofta är det inte ens någonting intressant de pratar om på nyhetsmorgon. Utan det som gör detta ögonblick så gyllende är känslan jag har i kroppen under dessa lördags- och söndagstimmar. Jag känner mig totalt stressfri.  Det enda som existerar är jag och min frukost. Och Kristin Kaspersen i rutan. Det är lyx för mig.
 
 
 
Dagens frukost bestod av knäcke med ägg & kaviar och ost. Grönt te med vanilj och turkisk yoghurt med vaniljpulver och granatäpple.
Granatäpple tycker jag är intressant. Finns det någon som tycker det är gott? Kärnorna är jätteäckliga och det lilla fruktkött som finns runt kärnorna känner man knappt smaken av. En väldigt tråkig frukt att äta. Är det ens en frukt?
 
Varför köpte jag denna hemska råvara? Jo för att det ser fräscht ut i yoghurten. 
Jag vet, jag är en patetisk människa ibland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0