x-treme room makeover!

Gårdagens Ikeatripp var en riktig upplevelse minsann.
Emma glömde sin plånbok, och var tvungen att vända hem igen.
Ida upptäckte när vi åt lunch på Ikea att hon visst glömt sitt kort hemma.
Vi inser att vi tagit Emma lilla polo när vi skulle köpa möbelpaket som är 178 cm långa.
Men efter lite om och men och en jävla annama så lyckas vi packa in allt vi handlat och alla tjejer in i bilen och vi åkte glada hem igen.
Så mitt inköp blev en expedithylla:

Så direkt när jag kom hem börjar jag att montera upp denna och placera den på plats i rummet.
Men jag fick inte nog där! Jag steg totalt ur min personlighet! Den vanliga Jasmine skulle slappat i soffan framför tv:n resterande eftermiddagen. Men den nya människan som hade tagit över min kropp bestämde sig för att städa! Så hela eftermiddagen/kvällen och denna dags förmiddag har jag städat mitt rum!
När jag skriver städar, menar jag grovstädar. Jag Rensade minsta låda, slängde allt onödigt (gamla skolböcker, spicegirlsalbum etc.) och behöll bara det som jag skulle använda och var i behov av.
Jag fuskstädade ingentnig, alltså in i gaderoben med småskit, eller smussla under sängen.
Så nu är mina lådor organiserade, sängen bäddad, taklisterna avdammade och golvet svabbat.
Nu ska jag bara rensa gaderoben och tvätta mina sängkläder!

Tänk vad en liten hylla kan få en till?


Kommentarer
Postat av: Ulle

Fasiken, vi köpte två sådana hyllor i somras men jag har inte märkt av någon sådan effekt:-)

2011-09-09 @ 22:00:59
URL: http://ulrikaaberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0