Balsammetoden!

Idag ska jag ta min första kliv in i balsammetoden. Har läst om det ett  tag nu och känner att det är dags att pröva. Kortfattat går det ut på att bara använda balsam, alltså bye bye schampoo. 
Det svåra är att hålla koll på vilka ämnen det är okej att använda. Alltså jag får inte utsätta håret för alkoholer, inga silikoner och vad det nu var.

Så nu har mamma köpt hem ett sistaschampoo, som ska ta bort några ämnen i håret. Så nu ska jag ta en sista schampootvätt för att få bort vissa ämnen.
Imorgon tänkte jag rensa bland mina hårprodukter och se om jag kan behålla något. Sen får jag köpa nya hårprodukter: Balsam, mousse/gel, glidmedel(!) och en inpackning. Jag är så spänd!
Hoppas verkligen på ett hårunderverk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0