Jag kommer ändå dö så varför inte...

Idag har varit en riktig pluggdag!
Hela dagen har jag i stort sett skrivit på mitt projektarbete (med undantag från ett träningspass och körlektion under lunchtid). Så idag har jag åstadkommit några sidor om alla möjliga sorters näringskällor.
Så mitt när jag sitter på altanen, dricker kaffe och skriver om transfetter och socker så kommer pojkvännen ut med kex till mig. 
"Njae, tror inte jag vill ha det. Det innehåller förmodligen massa transfetter. Inte bra" säger jag och känner mig allmänt duktig (Om det hade varit en annan person som sa det dock hade jag kallat henne hälsofreak och besserwisser). 

Anton säger inte så mycket utan tycker att det är bra, då blir det ju mer till honom.. 
Inte-besserwissern Jasmine tycker det är ett bra tillfälle att säga: "Vet du att det finns undersökningar som visar att om man äter mycket transfetter så kan man drabbas av prostatacancer?" 
"Ääääh, spelar väl ingen roll. Det kommer jag ju få ändå. Det får ju alla när de blir äldre." är det jag får till svar.

Tycker det är ett ganska argument till att äta vafan som helst.
"Undersökningar visar ju att fetman ökar betydligt idag, så om man ser till statistiken kommer jag förmodligen drabbas ändå." är ju skitbra att säga när man köper 3 kg godis. 
eller "Nu när så många riskerar strålningsskador i Japan, så kan jag ju likaväl sova i min röntgenmaskin inatt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0