Frallor på g!

Hela eftermiddagen/kvällen gick ut på att sälja frallor.
Jag vandrade runt i iskalla Moheda och frågade/hotade folk om de ville köpa frallor.
De flesta sa förstås nej.. Eftersom man bor i Moheda så måste man ju ha en bortförklaring till allt:
"Nej, jag tål inte ljusa frallor" jag: "men vi har ju grova frallor med?" "Jag tål inte grova frallor".
eller "I vårt hushåll så bakar vi faktiskt egna.." eller "jag tänker inte svika det lokala bageriet".

Men det fanns förstås några trevliga typer som ville köpa. En liten gubbe frågade om han skulle betala nu eller sen. "När som helst innan det 20:e, men det är ju smidigast att ta det nu." Han svarar glatt. "Okej, men om du lurar mig så slår jag ihjäl dig". Blev lite illa till mods, men efter att ha kontrollerat vad mina föräldrar heter så verkade han lita på mig.

Sådär är livet i Moheda!


Nu när jag har hittat min kabel, så kan jag ladda upp mina bilder.
Denna är från halloweenstudentfesten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0