Den nya generationens gömma nyckel.

Jag har blivit en uppfinnare.
Till likhet med vissa andra av mina kollegor, ex. Alexander Fleming så skedde även min uppfinning av misstag.
Det jag har uppfunnit är en ny lek! Glöm alla tråkiga lekar man gjorde när man var liten: Hela havet stormar, kurragömma, bollen i burken. Detta är en mordern lek, som är anpassad till vår tid!

Lekregler
Du behöver:
- En massa usb-kablar.
- En kamera, mobil eller någonting annat som behöver en usbkabel.
- En massa tid.
En person börjar att gömma massor med usb-kablar på olika ställen. Nu ska de andra deltagarna, hitta den rätta usb-kabeln till kameran/mobilen eller vilket redskap man nu använder. Genom att leta upp kabel efter kabel och testa dessa i kameran. Förste man som hittar den vinner.

I mitt fall leker jag denna med mig själv. Jag tappar bort sladden till min systemkamera. Och testar som en dåre alla sladdar jag kan hitta i hopp om att jag ska lyckas hitta rätt.
Nu har det gått några månader och jag har fortfarande inte hittat rätt. Funderar på om jag ska fuska och köpa en ny sladd..

"57:e sladden, denna måste det vara"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0