Är jag ett geni?

Dum fråga, klart jag är!

Jag lagade precis mat. Eller rättare sagt. Jag var tvungen att äta något innan träningen så jag slängde ihop något.
Det slutade med att jag slickade tallriken för det blev så gott!
Hur kan det komma sig att ibland så läser man recept och lagar mat i evigheter, smakar av och kryddar för att få ett "okej" resultat. Sen när man bara tar lite kött och kryddor så blir det perfekt. Jag måste vara en matlagningstalang. Härmed ska jag skippa allt vad kokböcker heter och gå efter min intuition. Hoppa av skolan och öppna en lyxkrog och bara slänga ihop något till varje besökare. Eller?

På tal om restauranger. Jag träffade elaka kocken här om veckan. Jag hade varit ute på grace och skulle köpa fyllekäk. Då står han helt plötsligt bakom mig och frågar om han får smaka av mina pommes? Lite knasigt, men han tyckte dem var goda i alla fall! Frida tog en bild av oss med, får se om jag får tag i den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0