älskade moheda.



Denna bild tog jag idag. Klockan 17.00 utanför ICA Grytan.
Jag stod där och trängdes med alla invånare i Moheda som var över 65.
Så, vad var det som fick hela PRO Kronoberg att vallfärda till Mohedas centrum (som bara består av Grytan) 
Var det ett extrainsatt bingospel? Hade Lasse Berghagen en konsert? Sände de en repris av kungabröllopet?
Nej, den ombyggda ICA-butiken invigdes. Bygdens kändis, ICA-Niklas, har tagit ännu ett steg för att Grytan ska ta över hela Moheda. Jag funderade mest över att de var där för att se prästen klippa bandet, för att få 10 % rabatt eller för all gratismat som serverades (Mohedabor är ju trots allt smålänningar).


 Alla stod utanför och var överdrivet glada. Jag var där för att servera kaffe och wienerbröd till alla som handlade. I fyra timmar skulle jag stå och känna kakdoften och le. Det var spännande, jag fick bl.a. frågan om jag gick på högstadiet. Kul..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0