Alla dessa intervjuer..

Idag var jag och shoppade på Grand Samarkand, Växjös mest överskattade köpcentrum. Vilket inte är så märkvärdigt då Växjö inte har överdrivet många köpcentrum.
Nej, nu ska jag inte vara negativ, Grand Samarkand blir säkert jättebra när det är färdigt.
Hur som haver så blev jag stoppad av en tv-gubbe. Han ville intervjua mig. Mediekåt som jag är svarade jag givetvis "Ja".
Gubben började prata om att det kommer att handla om miljöfrågor. Jag blev genast glad och såg min chans att glänsa. Jag kan ju massa om miljöproblem: Koldioxid släpps ut, lägger sig som en hinna, solvärmen stannar kvar, jorden värms upp. Inga problem!
Han tog namn, ålder och småpratade lite. Tillslut sätter han igång kameran. "Nu kör vi".
"Vet du var radon är?" frågar han.
Ajdå, första frågan var inte en hit. Hm, jag ler lite och säger att jag inte har en aning.
Han ler lite och försöker invända ett bättre svar. Jag blir lite nervös och stammar fram att jag faktiskt aldrig har hört talas om grejen.
"Nehe, då tackar jag för att du ställde upp" säger han, stänger av kameran och börjar spana efter andra människor att ställa mot väggen.
WHAAT? Var det allt? Jag stod fortfarande och väntade på min chans att briljera, men nej. Gubben tyckte att det räckte med att jag stod och såg dum ut..

Glömde dock att fråga vilket program det var, smart! Stod dock svt på mikrofonen.

Så nu sitter jag och kollar på "Sveriges Vörsta Bilförare" och känner mig som världens smartaste människa igen.
Deltagaren Fia, när dom kör på en lerig skogsväg i Sverige: "Det kanske kommer elefanter! Eller heter det så? De med nosen?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0