Akta dig för den farliga kvinnan, unge!

Hej hopp!
Har precis varit och hämtat theodor på fritids. När jag var på väg till fritids så var den en liten unge som gick framför mig på andra sidan gatan. Jag lade inte märke till henne förrän hon vände sig om och hälsade.
Tyckte ju förstås det är lite konstigt att en liten flicka (typ 125 cm lång?) som jag aldrig sett innan vänder sig om för att säga hej. Men jag gissar helt enkelt på att hon tagit Mohedasyndromet (hälsar på alla man möter) till ett nytt steg och hälsar glatt tillbaka! Men det slutar inte där. Utan den lilla flickan vänder sig om igen och öppnar munnen för att säga något men stänger den och vänder sig tillbaka igen. Hon fortsätter att gå men kollar på mig ofta.
Trots att jag har taxben så går jag fortare än henne, och tillslut går vi i stort sett jämte varandra, fast på olika sidor gatan. Detta uppskattas inte av den lilla flickan. Hon börjar gå så fort som bara klämkäcka 40+are som är ute och powerwalka i sina vita tajta kläder, kan göra. Hon har tydligen startat en kapplöpning mot mig, och hon tänker inte ge sig.. Hela tiden kollar hon på mig för att se så jag inte knappar in. Jag går på som vanligt, måste ju hämta Theo. Tillslut ger hon mig en förskräckt min och börjar springa så fort benen orkar.
Kanske hon inte alls tyckte detta var en kul tävling? Tänk om hon trodde att jag var en farlig typ, och fantiserade ihop hemska situationer hur jag rånade henne? Ser jag verkligen så farlig ut, eller har dagens ungdom gått för långt? :)


Som att jag skulle se galen ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0