Världssämst på att gissa.

I lördags gjorde jag högskoleprovet för första gången i mitt liv. 
Vissa block gick det skitbra, medan andra hann jag inte riktigt med. Vissa frågor slutade det med att jag inte ens hann läsa frågan utan bara chansa på ett svaralternativ. När jag sedan kollade mina rätt så visade det sig att alla frågor jag gissat på var fel. Gissar man på en fråga så är det 25 % chans att man gissar rätt. Alltså som jag skulle gissa på fler än 4 frågor så borde jag gissat rätt på minst en, men nej. Jag gissade fel på ALLA mina gissningar.
Så jag antar att jag är världens sämsta gissare. Nästa gång får jag nog helt enkelt försöka hinna göra frågorna :)

Sen så var det lagfest efter det. Var kul, lite frågesport och sånt, som om inte min hjärna redan hade överpresterat idag? och sen stack vi ut till Grace. Det var nu det började gå snett.
Först fick jag inte komma in, för att det stod "Jasmina Pettersson" istället för "Jasmine Pettersson" på listan. Hur stor är chansen att det finns en Jasmina Pettersson med samma personnummer som jag? Efter noga övervägning så läts jag komma in.
Sen så skulle vi köpa en drink i baren. Jag räcker fram mitt kort och beställer, bartendern gör min drink och säger "då blir det 100 kronor", eller vad det nu kostade.
Jag: "Ja, du fick ju mitt kort?"
Bart.: "Nej? jag tar alltid betalt efter".
Glada Jasmine var inte lika glad längre. Min vän hade ju sett också att jag lämnat fram kortet, men bartendern tvärnekar att han tagit det.

Tillslut så bestämmer vi oss för att spärra mitt kort, om bartendern råkar ge det till någon annan. På vägen så säger vi till en annan bartender som jobbar där. När vi står och pratar med Swedbank så kommer ju självklart den andra bartendern med kortet till oss. Då hade han kollat upp bartendern som vi beställde hos och hittat kortet? Nej, men jag hade nog tappat det.

Nu ska jag njuta av min lediga dag, eller rättare sagt mina lediga tre dagar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0