Morgonstund har guld i mun..

Idag är jag inne på min femte skolfria dag och passade på att "njuta av ledigheten", "ha lite egentid", "leva i nuet" och alla fina, överanvända yttryck som finns.
Tänk er senariot: En värmefilt, ett rostat bröd med blåmögelphiladelphiaost, en kopp grönt vaniljte och en bok. Ingen tv, ingen dator, inga oljud. Utan en bok.
Ja, jag vet att jag föddes på 90-talet och förväntas tycka att mobiltelefonen är det roligaste i hela världen, men detta var nog ändå njutning på hög nivå.

Jag läste Kristina Ohlssons första bok, Askungar.
Egentligen gillar jag inte deckare eller kriminalromaner, utan föredrar typiska tantporrböcker (pojke träffar flicka, de blir kära, något händer men de lever lyckliga i alla sina dagar på slutet) eller lipböcker (tips: läs inte "p.s. jag älskar dig" när du är förkyld..). Men Kristina Ohlssons böcker funkar faktiskt. De är lagom spännande, men har ändå lite kärringporr över sig.
Dessutom klarade jag av att lösa mordgåtan, vilket är förmodligen första gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0