underbara farmor

Igår var jag och Theodor hos våran kära farmor. Theo hade precis fått sin permobil och ville visa upp den.
Eller han låtsades vilja visa upp den, medan han egentligen bara ville skrämma folk till hjärtattack med sin djävulstuta.

Så väl hos farmor så spelade vi lite yatzy. Farmor är halvt blind, halvt döv och halvt förvirrad. Så egentligen kastade farmor ett par tärningar medan Theo och jag berättade vilka hon skulle spara på och vad hon fick för poäng. Slutade ändå med att damen lyckades utklassa oss båda rejält stort.. Någonting som hon själv inte trodde på.

Det gulliga med farmor är att hon har fått för många barn, barnbarn och barnbarnsbarn för sitt eget bästa. Hon blandar ihop hela gänget. Jag heter Nellie, Nellie heter Jasmine, Pappa heter Clide och Johan och Jonatan går inte att skilja på. Detta har resulterat bl.a. att "Jasmine" har fött tre barn, när det är Nellie som är trebarnsmamman.
Fast hon har börjat lära sig av sina misstag och beskriver familjerna istället för att säga namnen.
"Den minsta av mina barns yngsta son"

Det bra med farmor är att det alltid är samma personer som hon blandar ihop. Hon kör inte mamma och pappastilen (säger alla familjemedlemmarnas namn innan man hittar rätt och skrattar bort det genom att säga "det är ju tur att vi inte har hund också").



Härliga farmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0