skum

Idag har varit en sådan dag där man bara flyter med och inte tänker alls, som en robot med konstruktionsfel.
Idag har jag varit i skolan i sju timmar, utan att lyckats skriva en enda rad skolarbete, jag har varit nära på att bli påkörd två gånger inom fem minuter för jag bara gick rakt ut i gatan, jag tryckte på stoppknappen på bussen, men glömde stiga av. o.s.v. o.s.v.

När jag skulle gå till Konsum på rasten för att köpa mitt eftermiddagskaffe, lyckades jag också med en tabbe.
Jag hade betalat min kaffe och skulle ta den. Jag stoppar en liten kopp under maskinen, men istället för att trycka på "liten kaffe" lyckas jag på något galet sätt trycka på "latte macchiato". Maskinen börjar genast bullra igång innan jag insett mitt misstag. Skum och mjölk fyller upp koppen i raskande fart och jag börjar komma till instiken att macchiaton är en stor kopp. Min lilla kopp är nu full och maskinen stannar skummet för att hälla på själva kaffet. Jag inser att detta kommer svämma över och jag drar bort min mugg.
Där står jag med en mugg fullt med vitt mjölkskum i, utan minsta smak av kaffe. Jag kan inte gå tillbaka och köpa en ny mugg, för det verkar underligt.
Men skummet var gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0