En sjuk kvinnas dag.

Idag är jag sjuk.
Inte sådär sjuk så man bara ligger i sängen, allting snurrar runt och man känner att man förmodligen aldrig kommer att se dagens ljus igen, utan bara lite så där lagom sjuk. Förkyld och hosta.
Tillräckligt sjuk för att stanna hemma ifrån skolan och tycka synd om sig själv, men ändå tillräckligt frisk för att orka skriva mitt första blogginlägg!


Jag skulle dock mått mycket bättre om jag fick tröstäta massor med choklad, men eftersom jag har godisförbud i en månad så får jag nöja mig med te (vilket inte alls är fel det heller, men eftersom jag, för en gångs skull, har all rätt att tycka synd om mig själv måste jag utnyttja det till max)!


Men så är det den här saken som drabbar alla när dem är hemma från skolan. Nämligen tv:n!

Aldrig, aldrig, finns det någonting bra att kolla på mellan klockan förmiddag och eftermiddag en vardag!


Idag består tv-utbudet av:


•·         Flertal olika tv-serier från början av 90-talet, med dåliga skådespelare och ett manus som i stort sett går ut på att alla har sex med alla, tillslut blir någon mördad och alla är ledsna.

•·         5 olika talkshower

•·         4 olika spelprogram med uppenbara lösningar och programledare som spyr i tv-rutan

•·         Tv-shop! Vad man än kan tänka sig för vara gör dem reklam för: en mopp med ångsystem, skiftnycklar och massor med olika träningsartiklar. Ring och köp! Idag medföljer...


Därför har jag en speciell ritual som jag alltid följer när jag är sjuk:


•·         Jag tar ner ett varmt, gosigt duntäcke och en kudde och bäddar ner mig i soffan.

•·         Jag lagar nyponsoppa, om vi mot förmodan inte skulle ha nyponsoppa hemma, så kan det gå bra med blåbärssoppa.

•·         Jag tar fram vår gamla, hederliga VHS, vilket tar ungefär 5 år, eftersom det ligger väl nerpackad, är stor, klumpig och väger 5 ton.

•·         Jag gosar ner mig i soffan, med min nyponsoppa och sätter på Aladdin.



Detta mina vänner, är precis det jag ska göra nu...

Så simma lugnt och hoppas inte att den stora, stygga vargen äter upp din mormor!




Aladdin, den bästa disneyfilmen!

Aladdin. jag säger bara det. Aladdin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0