BARNVAKT


Idag är jag barnvakt!
En uppgift som många kanske skulle betrakta som ansträngande och jobbigt. Men det kan jag tala om för er att det är det minsann inte! Jag tycker det är svinkul och mysigt att umgås med min lillebror.
När jag kollade upp det kom jag fram till att det berodde på två olika anledningar:


1. Trots att han är sex år yngre än mig så ligger våran intelligens på ungefär samma nivå.
Detta säger jag absolut inte för att jag är inkompetent. Nej, utan för att Theodor är ett smått geni.
Idag hade vi frågesport. Han utklassade mig! Pinsamt? Ja!

2. Om man nu mot förmodan skulle tröttna på honom eller få idébrist på saker att göra,
då är det bara att gå in till hans rum, koppla in hans Playstation 2, sätta på hans fifa och vips! så är han tyst och lugn i flera timmar!


Men nu ska jag koppla på min turbomotor, för att Amanda kommer om en kvar och jag måste hinna göra mig iordning.
Jag är sämst på att planera och göra saker i tid!

Hejdå!




Theodor i Bulgarien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0